Propozice

Propozice běžeckého závodu

KDY: v sobotu 26. dubna 2025, START v 10.00hod

KDE: Brněnská přehrada – Sokolské koupaliště
zázemí závodu AREÁL SOKOL BRNO I – SOKOLÁK beachvolleyball (Kníničky 149, 635 00 Brno)

HARMONOGRAM:

  • 8.30 – 9.30 prezence na závod, vyzvednutí startovních balíčků
  • 10.00 start závodu jednotlivci 18km
  • 10.02 start závodu štafety 2x 9km
  • 13.00 konec závodu (časový limit 3hod)
  • po 14.00 vyhlášení výsledků, hodnotná tombola
TRAŤ: TOP výzva 18km, PARNÍKOVÁ štafeta 2x 9km, mapa ZDE

Závodní den - krok za krokem

  1. ČASOVÝ HARMONOGRAM
  2. DOPRAVA – MHD, AUTO, PARNÍK, KOLO
  3. PREZENCE A VYZVEDNUTÍ STARTOVNÍCH ČÍSEL
  4. STARTOVNÍ OBÁLKA / STARTOVNÍ ČÍSLO
  5. PŘEVLÉKÁRNY, WC
  6. ÚSCHOVNA ZAVAZADEL
  7. ŘAZENÍ NA START A START ZÁVODU
  8. MĚŘENÍ ČASU – GUN TIME
  9. TRAŤ
  10. OBČERSTVOVACÍ STANICE A JÍDLO PO ZÁVODĚ
  11. ZDRAVOTNÍCI
  12. DOPROVODNÝ PROGRAM
  13. VYHLÁŠENÍ VÍTĚZŮ A DEKOROVANÉ KATEGORIE
  14. TOMBOLA
  15. TECHNICKÉ ZÁZEMÍ
  16. ORGANIZAČNÍ VÝBOR
  17. PARNÍKOVÁ ŠTAFETA 2x 9km – DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE
  18. ZÁVĚREČNÉ INFORMACE


ČASOVÝ HARMONOGRAM


Čas  
8.30 – 9.30 prezence na závod
8.45 otevření úschoven
9.30 sraz štafet pro II. úsek v prostoru startu
9.45 – 9.55 řazení na start
9.55 předzávodní instrukce na startu
10.00 start jednotlivci 18 km
10.02 start štafeta 2x 9 km
13.00 časový limit závodu
13.55 uzavření úschoven
14.00 vyhlašování vítězů
14.30 tombola


DOPRAVA – MHD, AUTO, PARNÍK, KOLO


MHD – zastávka Přístaviště (tramvaje 1, 3, 10)

AUTO – vyhrazené parkovací plochy pro účastníky závodu (zdarma)

  1. Parkoviště přístaviště Bystrc (následně možnost pokračovat parníkem zdarma)
  2. Parkoviště Sokolské koupaliště – pouze pro účastníky závodu štafet ( 1 štafeta/1 auto)

PARNÍK – pro účastníky závodu a jejich doprovod (zdarma)

  1. ze zastávky Bystrc, přístav do zastávky Sokolské koupaliště (časy odjezdů budou upřesněny)

KOLO – v zázemí závodu bude úschovna kol, koloběžek apod.



PREZENCE A VYZVEDNUTÍ STARTOVNÍCH ČÍSEL

8.30 – 9.30 prezence na závod, vyzvednutí startovních balíčků v zázemí závodu AREÁL SOKOL BRNO I.

Startovní číslo je nutné si vyzvednout osobně. Potřebujete znát své startovní číslo. Oficiální startovní listina bude nejpozději od čtvrtka 24. dubna 2025 odpoledne vyvěšena na webu www.vokolotrail.cz. Informaci o vašem startovním čísle dostanete také v emailu před závodem. Pro kontrolu bude celá startovní listina (abecedně) vylepena i v zázemí závodu.

POZOR! Žádáme, abyste se ve vlastním zájmu dostavili na prezenci s dostatečným předstihem. Při velkém množství závodníků nemůžeme brát i na krátké pozdní příchody po uzavření prezence zřetel a nebude Vám umožněn start.



STARTOVNÍ OBÁLKA / STARTOVNÍ ČÍSLO

Při prezenci na závod dostanete startovní obálku, které obsahuje vše potřebné pro závod:

Startovní číslo s měřícím čipem, spínací špendlíky, visačku do úschovny, vouchery partnerů, lístek na jídlo po závodě (teplá polévka s chlebem) a lístek do závěrečné tomboly.

Startovní číslo dostanete ve startovní obálce. Číslo má v sobě integrovaný měřící čip. Číslo si prosím umístěte viditelně na hruď pomocí spínacích špendlíků (součást startovní obálky) a mějte ho zde po celou dobu závodu. Bez čísla vám nebude změřen čas a nebudete klasifikování. Po doběhu se startovní číslo nevrací.

Pozn. Štafeta má stejné SČ pro oba účastníky, např. SČ 523. Oba obdrží vlastní startovní číslo. Je na úvaze a rozhodnutí běžců, který z nich běží první nebo druhý úsek.



PŘEVLÉKÁRNY, WC

Jsou k dispozici oddělené převlékárny pro muže a pro ženy.

  • MUŽI – oddělené převlékárny ve velkokapacitním stanu
  • ŽENY – vlastní šatny na převlečení (4x) v budově, včetně WC a sprch
  • WC – pro všechny účastníky závodu mobilní toalety


ÚSCHOVNA ZAVAZADEL

8.30 – 14.00 malé zavazadlo (batůžek, taška apod.) si můžete odložit v hlídané úschovně

malé zavazadlo (batůžek, taška apod.) si můžete odložit v hlídané úschovně. Na zavazadlo uvažte visačku s vaším startovním číslem (visačka je součástí startovní obálky). Jednotlivé místa pro příjem/výdej zavazadel budou číslovány xxx0–xxx9. Přistupujte k výdejnímu místu dle poslední číslice na Vašem SČ (např. SČ 125 k místu xxx5, SČ 59 k místu xxx9). Vyzvednutí zavazadla je možné pouze po předložení vašeho startovního čísla. V areálu bude zajištěna úschovna kol a koloběžek. .



ŘAZENÍ NA START A START ZÁVODU

9.30
SRAZ ŠTAFETA II. ÚSEK
Místo setkání v prostoru startu pro účastníky PARNÍKOVÉ štafety 2× 9 km (běžící druhý úsek) a společný odchod na zastávku parníku „Sokolské koupaliště“.

9.45 – 9.55
ŘAZENÍ NA START 18 KM A ŠTAFETA I. ÚSEK

Řazení na start do startovního koridoru postupně v pořadí elitní závodníci, účastníci TOP výzvy 18 km, a nakonec účastníci PARNÍKOVÉ štafety 2× 9 km (běžící první úsek)

10.00
START 18 KM

POUZE elitní závodníci a účastníci TOP výzvy 18km

10.02
START ŠTAFETA 2× 9 KM
POUZE účastníci PARNÍKOVÉ štafety 2x 9km (běžící první úsek)

V případě zařazení a startu v jiné startovní vlně, než do které patříte, vám nebude změřen čas a nebudete klasifikováni.

Účastníci PARNÍKOVÉ štafety 2x 9km (běžící druhý úsek) se shromáždí v 9.30 v prostoru startu. A společně pod vedením organizátora se přesunou na zastávku parníku Sokolské koupaliště.



MĚŘENÍ ČASU – GUN TIME

Měření bude probíhat čipovou technologií umístěnou ve startovním čísle. Každý závodník obdrží startovní číslo, jehož součástí bude čip. Závodník je povinen připevnit si startovní číslo před startem závodu a mít ho po celou dobu závodu až do průběhu cílem. Po doběhu se startovní číslo nevrací.

Bude všem měřen tzv. GUN TIME (od startovního výstřelu až do okamžiku doběhnutí do cíle). Dle tohoto času budou závodníci také zařazeni do celkové výsledkové listiny.

Také bude všem měřen i tzv. REAL TIME (od okamžiku průběhu startovní čárou až do okamžiku doběhnutí do cíle). Tento čas bude uveden ve výsledkové listině pouze pro informaci účastníků závodu. Časový limit závodu jsou 3hod.



TRAŤ

Běží se ze Sokoláku po levém břehu přehrady kolem Restaurace U Šuláka a nuda pláže, a dále přes Rokli po asfaltové cestě. Pádíme podél přehrady až k dřevěným schodům na Skalkách. Ty se „lehce“ vyběhnou a následně klesáme k Lávce u Hradu Veveří. Tu přeběhneme a pokračujeme k Hradu Veveří ( I. občerstvovací stanice – 6km ). Následně stoupáme kolem hradu a vbíháme na lesní cesty.

Pokračujeme po pravém břehu přehrady přes nejprudší kopec a nejvyšší bod tratě. Makáme dále přes osadu Mečkov až do Veverské Bítýšky ( II. občerstvovací stanice, předávka štafety– 9,5km). Přebíháme po silniční komunikaci most a vbíháme na úzké lesní pěšinky na levém břehu přehrady. Následuje nejtěžší, krásný, ale velmi obtížný úsek po žluté turistické značce až pod Junáckou louku k Lávce u Hradu Veveří.

Zde nabíháme na trať, kterou již známe a vracíme se na dřevěné schody (OPATRNĚ – tentokrát je sbíháme dolů). Pokračujeme stále po levém břehu (III. občerstvovací stanice – 14.8 km) opět přes Rokli, nuda pláž a Restauraci u Šuláka. Až do cíle na Sokolském koupališti ( občerstvení v cíli ).

Mapa tratě ZDE, animace tratě ZDE



OBČERSTVOVACÍ STANICE A JÍDLO PO ZÁVODĚ

Na závodní trat jsou tři občerstvovací stanice (voda, iontový nápoj ENERVIT, banány apod.)

  1. pod Hradem Veveří – 6km
  2. u mostu ve Veverské Bítýšce – 9,5km (předávka PARNÍKOVÉ štafety)
  3. u zastávky parníku Pod Trnůvkou – 14,8km

Ihned po doběhu za cílem je také občerstvovací stanice (voda, iontový nápoj, banány, svatební koláčky).

V zázemí závodu si mohou účastníci po závodě na voucher vyzvednout teplou polévku s chlebem.



ZDRAVOTNÍCI

První pomoc bude zajišťovat Vodní záchranná služba nejen v prostoru startu a cíle, ale i na určených místech tratě (záchranáři, sanitky). Na hladině Brněnské přehrady bude i vodní člun se záchranáři.

Telefonní číslo na záchranáře mob. 777 347 232. Nainstalujte si do telefonů prosím APLIKACI ZÁCHRANKA.



DOPROVODNÝ PROGRAM

  • Společné oficiální zahájení – organizační meeting, rozcvička a řazení na start
  • Program pro děti – dětské pískoviště, běžecké dráha s běžeckým klubem RUNNING ZONE
  • Stánky s občerstvením a kávou, palačinky, zmrzlina apod.
  • Expozice partnerů – SAUCONY, Centrum Anabell apod.
  • Akce „Vsaď se pro Anabell“ – možnost sázky mezi běžci. Ten, kdo vyhraje sázku, daruje výhru na podporu Centra Anabell (podrobnosti přineseme před závodem)


VYHLÁŠENÍ VÍTĚZŮ A DEKOROVANÉ KATEGORIE

Každý účastník závodu obdrží po doběhu pamětní účastnickou medaili.

Po 14.00 slavnostní vyhlášení vítězů a následuje hodnotná tombola

Vyhlášeni budou:

  • TŘI nejlepší muži a ženy v absolutním pořadí,
  • TŘI nejlepší z každé věkové kategorie mužů a žen,
  • ČTYŘI nejlepší štafety (mužská, ženská, smíšená štafeta a manželská štafeta).
Věkové kategorie Věk od – do Rok narození od – do
Junioři 15 – 20 2010 – 2005
Kategorie A 21 – 39 2004 – 1984
Kategorie B 40 – 49 1985 – 1974
Kategorie C 50 – 59 1975 – 1964
Kategorie D 60 – 69 1965 – 1954
Kategorie E 70 – více 1955 -……


TOMBOLA

Závěrečná hodnotná tombola bude následovat ihned po skončení slavnostního ceremoniálu vyhlášení oficiálních výsledků. Účastnit se jí mohou pouze závodníci, kteří budou osobně přítomni při losování tomboly.

Lístek do tomboly obdrží závodníci při prezenci na závod ve startovní obálce. Vyplněný lístek mohou hodit do boxu s nápisem „TOMBOLA“ až po svém doběhu do cíle.

Seznam cen

  1. TRIEXPERT – dárkový poukaz 10.000,-Kč
  2. GARMIN BRNO – sportovní hodinky GARMIN FORERUNNER 265
  3. MAXIMUS RESORT – víkendový pobyt pro dvě osoby
  4. SAUCONY – běžecké boty
  5. INFINIT MAXIMUS – vstup do wellness pro dvě osoby na 180 minut
  6. BRULE – sportovní sluneční brýle LUMIVA
  7. MERRISISMO – funkční tričko dle vlastního návrhu
  8. WILLIAM THOMAS ARTISAN BAKERY – vypečené dobroty od Viléma a Tomáše
  9. ENERVIT – výživový balíček
  10. SAUCONY VOKOLO PRIGLU – startovné jednotlivci nebo Parníková štafeta


TECHNICKÉ ZÁZEMÍ

Technické zázemí v areálu zahrnuje prezenci závodníků, převlékárny (odděleně muži, ženy), mobilní toalety, úschovnu věcí, úschovnu kol, stanové přístřešky, restauraci a stánky s občerstvením, stánky pro výdej teplé polévky a chleba, běžeckou dráhu pro děti (Sokolské koupaliště), stánky partnerů, stánek pro výdej objednaných triček „Vokolo“ a jejich doplňkový prodej.




ORGANIZAČNÍ VÝBOR

Ředitel závodu – Petr Božek, mob. 724 870 607, email: petr.bozek@vokolopriglu.cz
Registrace – Pavel Matoušek, mob. 601 522 410, email: info@dalrundal.cz
Zázemí závodu – Ondřej Zikmund, mob. 605 457 715, email: ondrej.zikmund@vokolopriglu.cz



PARNÍKOVÁ ŠTAFETA 2x 9km – DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE

Oba účastníci závodu dvojčlenných štafet obdrží vlastní startovní obálku. Štafeta má přiděleno jedno startovní číslo (např. SČ550), každý si své startovní číslo připevní na sebe. Je na výběru účastníků štafety, kdo z nich poběží první (cca 9,5km) a kdo druhý úsek štafety (cca 8,5km). První úsek závodu běží rozbíhající člen štafety. Druhý člen štafety odchází s vedoucím organizátorem na parníkovou zastávku Sokolské koupaliště (sraz v 9.30). A jede na místo předání štafety parníkem.

Všichni účastníci štafety, kteří běží druhý úsek, vystoupí na parníkové zastávce Veverská Bítýška, přístaviště. A vedoucí organizátor je přes most převede na místo předávky štafety. Zde všichni mohou fandit probíhajícím běžcům. A čekají na to, až přiběhne jejich parťák. Vše na místě řídí náš vedoucí organizátor.

Na metě cca 9,5km závodní trati si pak plácnutím předávají štafetu. Společně proběhnou pod nafukovací branou, kde je jim oběma je snímán čas a je natáčeno video průběhu štafety. První člen štafety jede parníkem zpátky do zázemí závodu (čeká se na posledního účastníka závodu štafet) a druhý člen štafety dobíhá závod do cíle.

Štafety mohou být mužské, ženské i smíšené. Závodí se pouze v jedné kategorii štafet bez rozdílu věku a výkonnosti. Vyhlašováni a dekorování jsou pouze vítězové. Tzn. vítězná štafeta mužská, ženská a smíšená. A speciální kategorie manželských štafet.

Podmínkou hodnocení štafety v konečném pořadí je, aby si členové štafety v polovině závodní trati plácli, společně proběhli mezičasem pod nafukovací branou a dohromady oběhli celou závodní trať. Štafeta je v konečné výsledkové listině štafet hodnocena dle součtu časů, za který oba členové štafety oběhli celou závodní trať. Účastnickou medaili obdrží oba štafetoví závodníci.

Logistika štafety

Do úschovny v zázemí závodu si můžete na jednu visačku do úschovny zavazadel dát věci (ideálně pro druhého účastníka štafety, který dobíhá závod). Na parníku je také opět vlastní úschovna zavazadel, do které na jednu visačku do úschovny můžete dát své věci (ideálně pro prvního účastníka, který rozbíhá závod; zároveň zde mohou být věci, z kterých se vysvleče druhý závodník).

Na parníku je WC a v prostoru předávky štafety bude i mobilní WC. V prostoru předávky je občerstvovací stanice. Dbejte prosím vždy pokynů vedoucího organizátora.

Na parník mohou účastníky štafetového závodu doprovodit rodinní příslušníci či kamarádi. Prosím jen v omezeném množství (max. 3 osoby na štafetu), kapacita parníku je omezená. Děkujeme za pochopení.



ZÁVĚREČNÉ INFORMACE

V týdnu před závodem přineseme na webu a v hromadném emailu všem přihlášeným závodníkům detailní a podrobné informace.

Miluji VOKOLO, a makám na sobě! Děkujeme, že běháte s námi.

Petr Božek za VOKOLO tým